Oděv je náš obal těla a poukazuje na naše chování ve společnosti. Ukazuje, jak se zařazujeme do společnosti a jak se prezentujeme. Jedná se o náš společenský scénář, proto je nejvíce výmluvné o nás samotných to, co si oblékáme doma. To je naše přirozenost, lépe řečeno, tady jsme přirozenější. Naše opravdová přirozenost je být nahý a bez make-up.
Náš život je trojrozměrný a podle 3AXIS pozorujeme 3 osy, neboli tři okruhy našeho zájmu. Barvu, tvar a velikost, čili míru pokrytí oděvem. Dále pak vrstvy.
Pokud se člověk obléká podle posledních modních trendů, tak o sobě jasně sděluje, že podléhá chování společnosti a podřizuje se většině. Takový člověk je lehce ovlivnitelný. Oblečením ukazujeme, jak chceme, aby se k nám chovalo okolí. Oděv je marketingové sdělení včetně návodu k použití. Je jedno, zda se jedná o prací prášek a nebo o člověka. Dobrý obal prostě prodává.
Pouze dvěma typům projde ignorování zásad odívání. Super bohatým, protože už všechno mají a nic víc nepotřebují a super chudým, protože ti už nemají co ztratit.
Každý člověk si při oblékání obléká nejen svůj vlastní scénář, ale také přesný návod k použití. 3AXIS je jazykem nevědomí a z toho vyplývá, že dotyčná osoba si není vědoma toho, co do svého okolí svým oblečením vysílá.
BARVA
Sledujeme odstíny dle barevného spektra, tmavá až světlá. Barva oděvu nám ukazuje, jak daná osoba reaguje, jak se chová, nebo jak přemýšlí. Čím světlejší odstín, tím větší idealista, naopak čím je odstín tmavší, tím větší realista.
TVAR, VZOR, STŘIH
Sledujeme, zda se jedná o hranaté a nebo kulaté tvary, vzory a střihy. Ty nám ukazují, jakým způsobem bude daná osoba komunikovat. Hranaté tvary bude mít člověk, který více používá levou hemisféru a vyjadřuje se jednoznačně a jasně. Naopak kulaté tvary nosí ten, který více používá pravou hemisféru. Ten uvažuje více obrazně než logicky. To vše nám napovídá jak máme s jednotlivými lidmi komunikovat.
VELIKOST
Sledujeme míru pokrytí těla, délku oděvu, omezení pohybu. Míra pokrytí, neboli zakrytí těla ukazuje na míru přirozenosti.
Ženy, které nosí šaty, a je jich bohužel čím dál méně, mají stejný scénář v emocích i v pudech. Tak nějak víte, co od nich můžete očekávat. :-))
Podle toho jakou barvu šatů má, okamžitě poznáte jak se k ní chovat. Pokud má světlejší odstíny, tak dává přednost spíše teoretickým myšlenkám a bude potřebovat zdůvodnění, naopak u tmavších odstínů bude mít tendenci k praktickému výsledku, smyslu věcí, zisku a bude chtít konkrétní využití.
Podle tvaru šatů, případně vzoru poznáte, jak s ní komunikovat. U ostřejších tvarů bude muset být komunikace více slovní, logická, protože neexistuje více možných řešení. Naopak u kulatějších střihů a vzorů bude komunikace směřovat k hledání řešení a kompromisů.
Žena, která si obléká dlouhé šaty, je větší individualista a má tendenci k vlastním pravidlům. Žena v kraších šatech se více podřizuje pravidlům a předpisům.